Thursday, August 29, 2013

PENGORBANAN AYAH...

Assalamualaikum...
Ayah, adalah antara manusia yang paling banyak berkorban selain ibu...Tak semua bapa pandai tunjukkan kasih sayang, tapi yang pastinya semua bapa sangat sayang kat anak-anaknya..Cuma sesetengah daripadanya kurang pandai nak tunjukkan kasih sayang tersebut..

Bercerita tentang pengorbanan ayah, saya teringat masa darjah 6, ayah kemalangan naik motosikal semasa pulang dari tempat kerja..Ya Allah..sangat sedih..tak nak ayah sakit-sakit..belum mampu nak hadapi dugaan seberat tu..Alhamdulillah, ayah cedera tak teruk, tapi sangat terkesan dalam jiwa saya.

Menyedari ayah sakit, kemalangan disebabkan nak cari rezeki menampung keluarga, saya nekad belajar sungguh-sungguh supaya 1 hari nanti dapat balas jasa ayah..Alhamdulillah, sehingga sekarang ayah masih sihat dan perjalanan sepanjang belajar sehingga di UKM ini dipermudahkan..Bila rasa malas nak study, saya akan ingat pengorbanan ayah..dan ini menguatkan semangat saya untuk terus berjaya..

Semoga 1 hari nanti saya dapat membalas jasa ayah...



No comments:

Post a Comment