Monday, September 9, 2013

Bersyukurlah Sayang..

Assalamualaikum...
Hari ni bermula lah semester baru bagi tahun akhir pengajian ni...
Alhamdulillah, dipermudahkan urusan..

Berkenaan dengan tajuk entri kali ni,
Bersyukurlah sayang...
Kadang-kadang kita lupa apa yang kita ada bila lihat orang yang lebih bernasib baik dari kita...
Cuba lihat orang lain yang lebih susah hidupnya..
Mungkin kita akan lebih bersyukur...

Kadang-kadang kita cemburu lihat orang lain yang lebih cantik atau hensem paras rupanya...
Tapi kita lupa untuk bersyukur bahawa kita dilahirkan dengan cukup sifatnya...
Ada lagi yang kurang bernasib baik..
Yang memerlukan bantuan orang lain untuk hidup dengan selesa...
malah untuk membuat aktiviti hariannya...

Kadang-kadang kita terlupa...
untuk mensyukuri apa yang kita ada...
Bila melihat insan yang lebih bernasib baik dari kita...

Bersyukurlah sayang...
kita adalah sebaik-baik kejadian...
dan setiap yang telah ditentukan adalah yang terbaik untuk kita...
Percayalah pada hikmah Allah..

BERSYUKURLAH SAYANG...

Gambar dari Google..


24 comments:

  1. Salam Nornie..selamat menempuh sem baru.ya kita harus besyukur dgn apa yg ada kita miliki..;)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak nornie. bagi kita orang macam tu bukan sahaja tak bersyukur tapi sebenarnya iri hati jugak. betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam...mungkin juga...kerana perasaan iri hati...

      Delete
  3. Ye betul.. percaya kpd hikmah Allah. Semoga berjaya didlm pembelajaran & kehidupan ye.. amin.

    ReplyDelete
  4. betul tu sis..sentiasa bersyukur dgn apa yg kita ada
    sentiasa melihat n berfikir tentang org yg lg susah dri kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sis..setuju...itu lebih membuat kita jadi lebih bersyukur..:D

      Delete
  5. Banyak perkara yang perlu kita bersyukur. Moga segala tindakan kita diberkati.

    ReplyDelete
  6. Selalu bersyukur walaupun dalam keadaan sukar. dah isi tabung.

    ReplyDelete
  7. bersyukur adelah perkara diiringi keikhlasan...x kire apepon orang kate bile kite ikhlas kite x perlu risau....dan insyAllah pasti semuanya akan berjalan lancar...menabung kat sineh jugak...thanx ya masukkan dalam bloglist...heheheh...

    ReplyDelete
  8. perkongsian yang baik =) alhamdulillah bersyukur dgn apa yg ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul-betul...bersyukur dengan apa yang kita ada...:D

      Delete
  9. pekongsian yang baik, hidup perlu bersyukur dengan apa yang kita ada :)

    ReplyDelete
  10. setuju sangat dengan entri adik.. jika kita lihat ramai lagi insan lain di sekeliling kita yang jauh lebih malang.. tapi mereka tetap bersyukur dengan rezeki Allah.. cantik dan kaya tu hanya sementara..
    p.s: selamat maju jaya untuk semester baru.. :D

    ReplyDelete
  11. betul tu..kita patut bersyukur dengan apa yg kita ada..sebab bnyk lagi insan lain yang masih dalam kekurangan :)

    ReplyDelete
  12. Lihat org yg dlm kesusahan akan buat kita jd lebih bersyukur.
    Thanks for sharing

    ReplyDelete