Friday, October 4, 2013

Kerja Part Time.

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk hidup di muka bumi Allah pada hari ini.Entri kali ini wanie nak bercerita sedikit tentang cerita 'part time' wanie kepada anda semua..

Alhamdulillah, Allah beri wanie rezeki untuk mencari duit lebih menampung perbelanjaan sendiri..Kerja 'part time' tak susah pun, cuma datang bila kita free, dan tiada kelas. Dalam membuat kerja 'part time' ni, wanie takdelah mengharapkan duit yang banyak, cuma ada sikit-sikit 'income' masuk pun jadilah, untuk simpanan kalau ada apa-apa yang perlu dibayar.

Baiklah, wanie buat 'part time' ni dalam UKM je..dekat je dengan kolej, boleh pergi jalan kaki je kat tempat buat 'part time' tu..Tempat tersebut ialah di teres eko niaga di Fakulti Ekonomi dan Pengurusan. Tempat tersebut merupakan tempat niaga bagi mana-mana pihak atau pelajar yang hendak berniaga. Jadi, untuk tidak melepaskan peluang, wanie pun kerjalah di kiosk yang menjual 'ice blended', 'wafer', jagung manis dan minuman serta kerepek. Simple je kan..buat mengisi masa lapang dan dalam masa yang sama dapat juga 'income' walaupun tak banyak mana. 

Alahmdulillah..terima kasih kepada Kak Husna sebab bagi peluang wanie bekerja di kiosk miliknya..Kak Husna merupakan pelajar fakulti tersebut dan bakal bergraduate pada bulan 10 ini. Beliau telah mengusahakan kiosk tersebut yang dinamakan 'Junior Blog' sejak berada di tahun 2..bagus kan..

Pagi tadi dah kerja dah..masih rasa janggal sedikit nak buat ice blended dan wafer tu..hihi..takpelah, belajar cari pengalaman..:)

11 comments:

  1. Wah.. pengalaman kerja sewaktu belajar mcm nilah yg seronok.. mmg seronok, Best. Done klik buat tmbh2 part-time :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih..hehe..betul,seronok juga ada pengalaman bekerja sambil belajar ni..yang penting boleh bahagi masa..:D

      Delete
  2. he3..msti sedap wafer n ice blended 2 =) xpelh, biasalah 2 student kerja part time..bg sy ianya sronok..xdelah boring kalau ada msa terluang..dpt tmbah duit poket lg..seorang yg berdikari..pndai cri duit lebih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau wanie yang buat takdelah sedapa mana sebab baru belajar..hiihi..yup, kalau boleh tak nak pun minta duit mak ayah..:D

      Delete
  3. Bagus tu adik Wanie... Kerja part time. Bukan je tambahkan income tapi... Pengalaman pun bertambah.

    Apa2 pun keja2 jugak. Study jangan lalai tau. Good luck adik :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.. dah pandai la adik buat sendiri waffle dan ice blended.. boleh buka perniagaan sendiri nanti..

    ReplyDelete
  5. ok la 2 wanie..sekurangnya dapat berdikari kan cari pengalaman..kita pun dulu selalu cari keja part time

    ReplyDelete
  6. sebenarnya kerja part time ini akan menjadi sesuatu kenangan manis bila dah besar nanti sebab benda tu sekejap jer..sy pernah keje part time jadi librarian dulu...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. Salam jumaat wanie..alhamdulillah dapat keje partime..dpt jugak ari duit blnja dan dapat pengalaman kan :)

    ReplyDelete
  8. bagus ler, mama pun buat part time gak ni, berblog.. full time pengurus rumahtangga.. hihi

    ReplyDelete
  9. good one nornie..kita pun dulu ada buat part-time, masa semester break...best gaji pun mahal..

    ReplyDelete