Saturday, February 22, 2014

Semoga bahagia di sana..

Assalamualaikum..

Bila sudah sampai masanya, kita akan dipanggil jua oleh yang maha Esa. Begitulah seperti kisah sekawan remaja yang maut akibat tanah jerlus di Sungai Muar. Secara jujurnya, Wanie rasa sangat-sangat sedih membaca kisah kematian mereka. 

Apa yang ingin Wanie kongsikan di sini ialah mengenai semangat setiakawan yang ada dalam kalangan mereka. Bukan semua orang yang akan tolong kawan dia dalam kesusahan apalagi apabila melihat seorang demi seorang rakan mereka tidak timbul-timbul. Sejujurnya, sedih Wanie baca kisah mereka.

Semoga mereka dan ibu bapa serta keluarga akan sentiasa berada dalam redha-Nya. Setiap manusia akan ada pengakhirannya cuma kita tidak akan tahu bila dan bagaimana pengakhiran hidup kita nanti. Semoga Allah meletakkan kita dalam kalangan hambanya yang beriman..InsyaAllah.. 

6 comments:

  1. semoga famili mereka tabah dan mendapat ketenangan di sana. =)

    ReplyDelete
  2. http://kakitravelkhairuddin.blogspot.com/2014/02/tasik-banding-perak.html

    ReplyDelete
  3. al-fatihah.. takziah kepada keluarga mereka.. semoga pengakhiran kita dalam kedaan baik..

    ReplyDelete
  4. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh2 mangsa & semoga keluarga mereka ttp tabah diatas kejadian yg menimpa ini.. Al fatihah... aamiin..

    ReplyDelete
  5. Betul tu wanie..kita pun tak boleh bayangkan macammana perasaan dia orang masa tu kan...Doakan yang terbaik untuk mereka dan Keluarga..

    ReplyDelete