Monday, March 18, 2013

Kita ada 24 jam sehari..

Assalamualaikum semua...
    hye everyone...betul kan, kita semua ada 24 jam sehari...takde sape2 pun yang boleh nak share masa kita ni atau sebagainya..kita masing2 ada masa sendiri..tapi dalam 24 jam ni, ada jugak lagi orang yang tak cukup masa..ask for me la kan, ada rasionalnya Allah bagi kita 24 jam sehari..dan pada aku masa 24 jam sehari ni da cukup memadai..cumanya yang tak cukup ni, kita kena berfikir sendiri la, apa yang kita dah buat selama 24 jam sampikan sampai tak cukup masa kadang2 tu kan...
     Aku pun sebenarnya takdelah seorang yang pandai bahagi kan masa sangat...yelah kan, kita ni manusia biasa..selalu je terleka dengan macam2 perkara..hihi...cumanya, bila aku dah masuk universiti ni, ahamdulillah lah, aku boleh la jugak manage masa dengan baik..walaupun kadang2 tu ada juga terlebih kat perkara lain2..hehe...tapi walau apa pun, tak pernah la lambat hantar esaimen, atau tak lakukan tugas sebagai seorang pelajar dengan baik..
       Baiklah, sebagai manusia biasa, sudah tentu banyak benda yang kita nak kena buat dalam masa sehari tu kan..makannya, tidurnya lah, buat esaimen, belum lagi masa2 nak dating la bagai, on9 fb, twitter, aktiviti persatuan, discussion la bagai and so on...tak salah nak buat semua tu, cuma kita kena pandai lah bahagikan masa..buat mana yang penting dulu..yelah, as a student, mestilah esaimen and study tu lagi penting selain dari menjalankan tugas sebagai hamba Allah kan?jadinya, tak salah nak appreciate diri sendiri dengan melakukan perkara yang kita suka, tapi make sure tugas2 yang kita perlu selesaikan tu dah siap dahulu..then, baru lah boleh enjoy..hehe...lagipun., kalau nak suka2 tapi esaimen or tugas2 lain banyak yang menanti, x best jugak kan...tengah2 berkaraoke, teringat muka lecturer, teringat sebundle esaimen...haha..(macam pernah alami je kan)..wkwkwk...
     Jadinya, tak salah nak bersuka ria, hang out dengan kawan2, tapi lepas tu topup balik la masa yang kita dah gunakan tu untuk buat tugas kita yang lagi penting, kan?sebabnya, kalu kita asyik belajar, belajar dan belajar, mengadap buku saje, tak bergaul dengan orang lain, tak best jugak..orang cakap apa?xde life?huhu...orang cakap lah..bukan aku...teheehee...
   


Saje upload gambar jam..sebab jam ni mengingatkan kita tentang masa..Gunakan masa anda dengan sebaiknya ok..

Hmm..tengokla kalau aku da mula menaip..xsampai 3min, siap dah aku membebel..hehe...
Btw, thanks 4 anybody yang sudi luang masa baca entri aku nie...publish!!..hee


No comments:

Post a Comment