Wednesday, August 21, 2013

Semester Breaks Experience..(Part 1)

                        Assalamualaikum....
Sejak kebelangan nie, rajin pulak aku updates belog kan..hihi..yelah,memandangkan dah berkurun lama tinggalkan blog nie, jadi, bila ada semangat nak menulis semula, boleh kata hari-hari den updates blog..(padahal baru dua hari je ponn,hihi..)

Ok lah, dalam entri lepas, aku ada bagitahu kan, nak dok cenghita tentang apa yang aku buat sepanjang cuti semester yang lame bebenor nie..Macam yang kebanyakkan orang buat, aku kerja lah kan..sebab nak dapat duit lebih memandangkan kalau dok umah aku nie tak tahu nak buat apa selain dari tolong mak ayah buat kerja-kerja rumah...

Ceritanya bermula begini..cewah!!..hehe...aku memang dan bercadang ngan kawan aku, farhana namanya, kitorunk memang dah plan nak kerja cuti nie...cari punya cari kerja, aku pun dapatlah diterima jadi promoter kat butik-butik baju, memandangkan dah nak raya nie kan..tapi tiba-tiba, kawan aku ana nie cakap de bukak kerja kat sebuah institusi kerajaan nie..sehari dibayar RM54..haa??banyaklah tu pada aku kan...so,aku pun nak try lah kerja kat situ mana tahu ada rezeki..then untuk kerja kat tempat tu, kitorunk kena hantar borang dan sijil-sijil kelayakan dan segala bagai..dan yang paling aku tak sangka, kena pulak pergi interview bila dah dibuat shortlist...Dan aku and ana nie pun berjaya dipilih untuk pergi interview tu..Aku sebenarnya takdelah nak sangat kerja kat situ memandangkan nak isi masa lapang dengan kerja part time yang biasa-biasa je macam jadi salesgirl ke, promoter ke...Tapi aku pergi jugak interview tu sebab kononnye nak dapatkan pengalaman ditemuduga..tehee...yalah, sebab lepas ni aku akan hadapi juga temuduga untuk kerja kat mana-mana kan..dan tak sangka, aku berjaya ditempatkan kerja disitu..yeehaa....maknanya aku berjaya la dalam interview tu...tu yang penting pada aku..hihi....dan sejak itu juga confident level aku pun dah bertambah lah sikit untuk hadapi temuduga demi temuduga lepas ni..hehe...ayat macam dah pro interview je kan..ngee..takdelah camtu, cuma aku rasa dah dapat tahu sedikit perkara yang perlu dibuat semasa temuduga...next entri, aku cerita lagi k tentang temuduga tu...hee

Okai, selepas itu, bermulalah pekerjaan aku sebagai staff di institusi kerajaan tersebut..macam tak percaya, belum grad lagi aku dah dapat merasa kerja kerajaan...jadi lah kan...hee....memang terlalu banyak lah pengalaman baru yang aku dapat dan belajar masa kerja ni...dan aku sangat-sangat bersyukur sebab dapat pengalaman nie..at least nanti bila interview nak dapatkan kerja, aku bolehlah cerita sedikit sebanyak pengalaman yang aku dapat sepanjang menghabiskan masa bekerja masa cuti semester nie..alhamdulillah....

Psst!!!....kalau nak tahu apa-apa lagi pengalaman yang aku dapat masa bekerja nie, sila baca next entri okai?

Thanks coz sudi luang masa untuk baca entri nie...Jangan lupa tinggalkan komen ye...Wasalam....

                   

No comments:

Post a Comment